Kleemar, BeatMyth+Ntoko, Them Moose Rush, Moskau

19. april & 20. april
Portal Bojler & Stolp 3, Maribor

Facebook dogodek - 1. dan & 2. dan

Nejc Ketis

1. dan - Kleemar & BeatMyth+N'toko: Portal:Bojler

Prvi dan festivala bo na lokaciji Portal:Bojler v Mariboru, kjer bomo "odrolali" glasbena dogodka dveh priznanih ustvarjalcev žanrsko izmuzljive, a izjemno nalezljive progresivno-elektronske glasbene smeri.

 

Kleemar

Matej Končan aka Kleemar, tako imenovan "prekmurski čudežni deček", se najlepše bere v angleščini, zato vam podajamo tekst v univerzalnem esperantu 21. stoletja.


Kleemar is not your ordinary musician. He’s a persona that has created its own unique view on the world of music making, partly thanks to him perceiving subtle messages in Aerosmith songs and using Atari products. It would be wrong to label kleemar as (just) an IDM or electronica artist. These words bear no real substance, other than kleemar being close to the sounds of Warp and Morr Music records! Therefore, the label ‘allrounder’ is far more suitable and better describes kleemar’s perception and intake of music from allover. His instruments are keys and buttons, whether synth keys, computer keyboard keys or drum machine buttons – these are the devices that encouraged kleemar to start making his own music (in the year 2000). Kleemar has played numerous club and festival gigs, he has collaborated with a world renown choreographer Matjaž Farič and a young theatre director Luka Škof (individually with each, of course). Kleemar’s music is embellished with his excellent sense for rhythm, ear-caressing melodies, his innovative and unique feeling for recycling something that’s been heard before into his very own >kleemarian< audio image.

 

BeatMyth (feat. N'toko)

Zasedba BeatMyth, ki sta jo leta 2007 osnovala Igor Vuk in Mitja Pritržnik, ustvarja raznoliko avtorsko glasbo s poudarkom na breakbeatu. Z vokalom tudi tokrat gostuje N'Toko, s katerim sta naredila dve studijski plošči. Februarja leta 2010 sta v samozaložbi izdala "zastonjsko" ploščo Your Own two Heads f. N'toko, leta 2012 pa Kapa records še ploščo Questionable Image. Za singel plošče S!ck sta Igor Vuk in Izak Cunta naredila tudi video. V novih produkcijah je Igor Vuk združil moči z Boštjanom Pirnarjem ter raznimi glasbeniki, kot na primer Davidom Cvelbarjem, bobnarjem skupine Moveknowledgement, in Janijem Ježom, kitaristom skupine Real Life Version. Nekatere pesmi so bile izdane pri ameriški založbi Starblocks Music, leta 2018 pa je izšel tudi dolgometražni album One Hand Clap, in sicer pri založbi Kamizdat.

 

 

2. dan - Them Moose Rush & Moskau: Stolp 3

Drugi dan festivala nadaljujemo v Stolpu 3, tradicionalno najbolj underground mariborskem placu.

 

2.dan

 

Them Moose Rush

Them Moose Rush so vsekakor eno največjih in najobetavnejših glasbenih presenečenj iz sosednje Hrvaške, ki jih enostavno morate slišati, preden postanejo preveliki. Oder so že delili z bendi, kot sta Queens of the Stone Age in The Kills, so pa tudi finalisti lanskega coaching programa festivala Europavox. Po energičnosti in zvočnem odtisu bi Them Moose Rush lahko primerjali z Mars Volta ali Mr. Bungle. Njihova evropska turneja se bo konača prav z nastopom v Stolpu 3.
 

Moskau

Moskau je umetniški kolektiv, ki ga trenutno sestavlja sedem glasbenikov, uveljavljenih skozi številne projekte na domači glasbeni sceni. V zadnjih štirih letih je skupina objavila en EP, tri studijske in live album, vse po vrsti pa so regionalni glasbeni kritiki odlično sprejeli. Nastopi v živo so njihovo glavno orožje; energični, nepredvidljivi in popolnoma nekonvencionalni nastopi se vtisnejo obiskovalcem globoko v spomin. V Stolpu 3 smo že imeli priložnost doživet neponovljiv nastop te skupine, ki si je v Mariboru tako že pridobila zvesto publiko.

Moskau so:
Ivan Laić - vokal
Ivan Grobenski - kitara, vokal
Ivan Gundić - bobni
Pavle Bojanić - bas
Buga Klara Blanuša - vokal, tolkala
Tena Novak - Violina
Vedran Peternel - kitara, efekti

 

---

Stolp 3 je nekonformistični neformalni ljubiteljski klub v opuščenem nadzornem stolpu (nekdaj Slovenskih in še prej Jugoslovanskih železnic), ki smo ga ljubitelji dobre glasbe preuredili za namen izvajanja glasbenih dogodkov. Stolp smo z lastnimi sredstvi obnovili in preuredili v funkcionalno stanje (voda, elektrika, stranišče, vrata, stene in še in še) in ga zaščitili pred nadaljnjim propadanjem. Objekt smo tudi spomeniško zaščitili, saj gre za arhitekturno izjemno zgradbo in del infrastrukture naše skupne industrijsko-tehnične, kulturne dediščine. Ne gre za kakšen skvot, ampak za legalno najemniško razmerje, vse stroške nosimo sami (zbiramo prostovoljne donacije, ustvarjamo z lastnim delom). Koncertni program ni financiran s strani katerekoli od pristojnih inštitucij, zato smo tako programsko kot tudi drugače v vseh pogledih popolnoma neodvisni. Vsi odnosi v Stolpu 3 bazirajo na medsebojni podpori in razumevanju, osebni angažiranosti in odrekanju, nenazadnje pa na maksimalni podpori nastopajočim avtorskim glasbenikom. Stolp 3 je bil zgrajen okrog leta 1913, klub Stolp 3 pa "obratuje" od leta 2009 (torej 10 let).

 

"Samo tako naprej, RŠ, še vsaj 50 takšnih!"